17.7.06

Flash Minoves, agent musical

Avui apareix al diari d'Andorra una noticia en la seccio cultural que ha merescut la meva atencio. Es veu que el nostre gran ministre de cultura, Flash Minoves, ha convidat a la seva cosina americana, Kate Myers, a actuar a l'Auditori Nacional. La noticia no ho seria si no fos que la tal Kate Myers es una perfecte desconeguda en el mon de la canço. Em pregunto doncs quin son el merits d'aquesta persona per fer-se invitar desde els USA per participar a un concert a l'auditori nacional d'Andorra?

Mirant a la seva pagina web, no trobo cap merit especial o destacable. Es evident doncs que aquest noia cantara a l'auditori nomes perque es la cosina del ministre Flash. Cobrara per tant destacada actuacio? Li hem subvencionat el bitllet d'avio i l'estada al pais entre tots els andorrans? Son preguntes qu'em faig d'entrada. Pero tambe em demano com pot ser que un ministre d'un govern d'un pais que es preten SERIO, pot decidir amb tota la cara de fer venir la seva cosina i programar-la en la sala de concerts mes important del pais, tot i vanagloriant-se que vol potenciar els artistes del pais. No es delicte en aquest pais utilitzar la seva posicio publica per afavorir interessos propis o familiars? Aixo es mes propi d'un govern de republica bananera.

Mes curios resulta el diari que la cosina del Flash mante en la seva web. Es pot llegir textualment que en Flash li ha programat concerts a Espanya pero que no li ha indicat encara les dates. Tenim doncs un ministre que es dedica a fer d'agent musical de la seva cosina. Es compatible aquesta feina amb el carrec extremament ben remunerat que te? O es que ja es prepara per quan se li acabi? Utilitza els multiples viatges oficials, els contactes oficials, els cocktails i tuttiquanti per promocionar la carera musical de la seva cosina? En tot cas em sembla una aberracio, un escandol absolut que en qualsevol altre pais del nostre entorn seria un motiu de cessament immediat del ministre i fins i tot d'investigacio per part de la justicia per pressumpte delicte de trafic d'influencies.

Si jo fos un artista del pais avui mateix demanaria publicament la dimissio d'un ministre pel qual la qualitat i els merits d'un artista es mesuren pel nivell de parentesc amb ell. Si jo fos un conseller demanaria publicament la dimissio d'un ministre que utilitza, a vista de tothom, el seu carrec per promocionar la seva familia a mes de tenir activitats impropies del seu carrec. Si jo fos el fiscal engegaria una investigacio per determinar si el ministre ha utilitzat indegudament fons publics i la seva posicio per fins personals com la promocio de la seva cosina. Si jo fos el Cap de Govern cessaria ipso-facto al Flash per salvar el govern d'un escandol public.