12.4.06

V de ...

El senyor Joan Anton Rossell dedica el seu editorial del Plariodic d'avui a Tamarrolandia per molt que no ho digui explicitament. El senyor Rossell es queixa en el seu article que uns anonyms que ell no anomena mai ataquen difamatoriament a ell, al seu diari i als mitjans de comunicacio del pais en general. Com que el meu post de dilluns justament parlava dels deficits de molts mitjans de comunicacio del pais, i del Plariodic flamant runa d'or en particular, suposo que l'article del senyor Rossell es una resposta directa.

Doncs be, voldria dir-li que primer de tot s'equivoca quan em titlla d'anonym. Jo no soc pas anonym ja que firmo tots els meus posts com Tamarroman, com els podria firmar Jose Perez o Joan Anton Rossel (amb 1 L). Aixo s'en diu utilitzar un pseudonym, cosa força habitual a l'internet si no ho sabia. Perque utilitzo un pseudonym ? Com ja ho he dit alguns cops, no m'interessa la fama personal, no busco promocionarme, ni obtenir un carrec o una feina. No vull tampoc que s'especuli sobre la meva persona, sino que es debati sobre les idees que probo d'impulsar desde aquesta tribuna. La meva unica intencio, ben clara desde el principi, es la d'obrir els ulls d'una societat que sembla adormida desde ja fa anys. Una societat que s'ha conformat en veure com es van destruint i retallant, sense cap mena d'escrupols, el pais, les seves institucions i les seves llibertats. Darrere la mascara hi ha un home, pero ho important son les seves idees.

Senyor Rossell, voste demana que s'aportin proves de ho que es diu. Quantes n'ha aportat voste en les columnes del seu diari ? Jo no he vist mai cap prova, nomes paraules i mes paraules. Quan el seu diari, al mes de novembre, acusava al denunciant de l'afer de les contrasenyes de ser el culpable de la fuita, quines proves va aportar ? O potser es que nomes es va dedicar a reproduir els comentaris del ministre Tortell (Poltrona) fets tambe sense cap prova. No hagues tingut, senyor Rossell, de contrastar aquestes terribles acusacions, per la mateixa etica profesional que sembla que voste vulgui defendre ara. I si no ho ha fet es que voste es complice en un intent d'intoxicacio i de manipulacio de l'opinio publica. Es la meva opinio i deixi'm dir-li que tinc tant el dret d'opinar, com voste, sobre el pais, els seus dirigents i les seves institucions, i aquestes opinions son tant respectables com les seves. Si voste diu el que li dona la gana, jo tambe. S'en diu llibertat d'expressio.

Aixo no fa que m'erigeixi en acusador, com voste sembla deixar entendre en el seu article. Nomes soc un ciutada del carrer. Podria ser el seu vei, el seu company de feina, el que fa cua en el cotxe del darrere seu. Soc un entre molts altres. Com a ciutada d'aquest pais tinc el dret i el deure de denunciar publicament el que no em sembla correcte. Denunciar no es acusar. Les acusacions i les condemnes les deixo per la justicia. Una justicia que ha de fer la seva feina, perque si no la fa, aleshores potser haurem de ser els ciutadans que tindrem de tornar a agafar el dret que nosaltres hem donat als jutjes i als fiscals. Si voste, com a director d'un mitja de comunicacio, no es vol fer resso d'aquestes denuncies ciutadanes i nomes fa el joc dels que governen i exerceixen el poder, com es pot posar ara com defensor de la justicia i de la veritat ?

Lamento que voste estigui exercint la seva professio hipocritament. Lamento que la transparencia que voste tant clama defensar nomes el vulgui pels altres i no se l'apliqui ni a voste ni als del seu bandol politic. Lamento que voste vegi mitges veritats en d'altres llocs i no vegi les mentides en la seva casa. Lamento que s'empleni la boca d'etica i en canvi no la respecti quan arriba el moment. Abans d'atacarse a persones que es guanyen la vida honestament, que lluiten per arribar a final de mes, que veuen com es destrueix el que mes estimen i a mes a mes s'en enriuen d'ells cada dia, potser tindria de fer un examen de consciencia a fons. Com que encara guardo l'esperança de que entre tots podem canviar el pais, i per aixo vaig començar aquest blog, espero que voste tambe ho fagi, i alhora ho fagi el seu diari.